Verkoop-effectiviteit
Naam training |
Verkoop-effectiviteit |
Categorie |
Communicatie, verkoop |
Duur training (uitgedrukt in dagdelen |
2 dagdelen |
Doelgroep training |
De training is geschikt voor managers, die hun team meer ge- focus-ed op verkoop willen laten zijn en nadruk op resultaten wil creëren. |
Groepsgrootte |
4 tot 10 deelnemers |
Korte omschrijving training |
In deze interactieve dagtraining wordt stilgestaan bij de verkoop cyclus, het sales overleg, scripting ten aanzien van klantbenadering en coaching van medewerkers. De insteek van de training is om de focus daadwerkelijk op verkoop gericht te krijgen. |
Resultaat van de training |
U heeft een duidelijk doel voor ogen gekregen met betrekking tot uw verkoopproces. U heeft zicht op de verkoopcyclus binnen uw organisatie en hebt benoemd waar het nog niet optimaal verloopt. U heeft een sjabloon meegekregen op basis waarvan een verkoopoverleg toekomstgericht wordt en waarmee uw team focus op resultaten krijgt. U wordt effectiever en efficiënter in het bereiken van teamresultaten. U krijgt handvatten ten aanzien van coaching van medewerkers |
Programma |
Kennismaking Doelbepaling/ hulpbronnen en beperkingen Hoe ziet de verkoopcyclus eruit Waar zitten de zwakke plekken momenteel Hoe voer ik een resultaatgericht sales-overleg Welke scripts kan ik opstellen voor klantbenadering Coaching van medewerkers; hoe en op welke wijze Rollenspellen ten aanzien van coaching Terugblik op eerder geformuleerd doel |
Aanpak/ werkwijze |
De werkwijze is interactief. Er is sprake van een leuke afwisseling tussen theorie; filmpjes en andere ondersteunende materialen en groeps – en individuele oefeningen. Aan het begin van de training wordt een te behalen doel geformuleerd voor het resultaat met de training. Gedurende de training wordt gewerkt met een persoonlijk actieplan. Aan het einde van de training wordt teruggeblikt op het eerder beschreven doel. Deze training is een maatwerk in-company training |